Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012

ΠΡΑΣΙΝΑ ΨΙΛΟΦΑΣΟΥΛΑ ΣΟΥΠΑ















Στοιχηματίζω ότι πολλοί από εσάς ούτε καν γνωρίζετε τι είναι τα συγκεκριμένα φασόλια! Ας μη γελιόμαστε, κι εγώ είχα πλήρη άγνοια πριν μερικούς μήνες... Πρόκειται για ένα όσπριο ξεχασμένο, το οποίο το χρησιμοποιούσαν πριν αρκετές δεκαετίες, το καλλιεργούσαν, αλλά πλέον το εισάγουν από την Ασία, το πουλάνε μεν σε μεγάλα supermarket αλλά το θυμούνται λίγοι. Εγώ ως λάτρης της παράδοσης, παρουσιάζω τη συνταγή της γιαγιάς με 3-4 απλά υλικά με τα οποία μεγάλωσαν οι προηγούμενες γενιές. Η συνταγή αξίζει μια θέση στο blog μου, γιατί ορισμένα πράγματα πρέπει να καταγράφονται και να μένουν!

Υλικά:
  • 300 gr. πράσινα ψιλοφάσουλα
  • 1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο
  • Ρίγανη (όση θέλω)
  • Χυμός 1/2 λεμονιού (ή όσο θέλω)
  • Ελαιόλαδο
  • Αλάτι
  • Πιπέρι

Εκτέλεση:
Βράζω τα φασόλια και το κρεμμύδι σε μπόλικο νερό με λίγο ελαιόλαδο για 45' περίπου (αλατίζω στη μέση του βρασμού). Έπειτα προσθέτω το λεμόνι. Προσθέτω και τη ρίγανη και βράζω για 3'-5' λεπτά ακόμα. Σερβίρω με λίγο ελαιόλαδο επιπλέον σε κάθε πιάτο. Ταιριάζει, όπως όλα τα όσπρια με ελιές και αλίπαστα ψάρια (ρέγγα, λακέρδα κλπ.).
  • Παραδοσιακά στη συνταγή μπαίνουν 2 κλαράκια ξερής άτριφτης ρίγανης στη μέση του βρασμού και μετά τα αφαιρούμε και τα πέταμε. Εγώ, εναλλακτικά έριξα τριμμένη ρίγανη στο τέλος. Εφαρμόστε ό,τι προτιμάτε.

8 σχόλια:

  1. οι φλυδες χρειαζονται βγαλσιμο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΡΩΤΑ ΒΡΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΦΑΣΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΞΕΦΛΙΔΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ, ΜΕΤΑ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΤΑ ΥΛΙΚΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ισχύει. Αυτό άλλωστε έμαθα από τη γιαγιά μου. Όμως εγώ δεν αφαιρώ πλέον τις φλούδες. Έχω ανακαλύψει ότι δεν κάνουν καμία διαφορά για το δικό μου στομάχι και ίσα-ίσα βοηθούν το φαγητό να χυλώσει, χωρίς να χρειαστεί αλεύρι, όπως κανονικά θέλει η συνταγή. Είναι θέμα δικού μου γούστου.

      Διαγραφή
  3. Το αγαπημένο μου φαγητό... Μου το έφτιαχνε η μακαρίτισα η γιαγιά μου..!! Τώρα σχετικά με τις φλούδες νομίζω ότι ο ανώνυμος έχει κάποιο δίκιο δεν είμαι 100% σίγουρος όμως.. Θα δοκιμάσουμε και με τους 2 τρόπους καθα σας πω! Ευχαριστώ πολύ για τη συνταγή πάντως!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. O anonimos exei apolita dikio etsi mageireuonte afou ta vrasoume vgoune oi flides meta vazoume ta ulika

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. τα μαγείρεψα 2 φορές, σε εμένα αρέσουν στην οικογένεια όχι και τόσο, το ξεφλούδισμα δεν μπορώ να το φανταστώ, τι θα μελινει και πως να ξεφλουδίσεις αυτά τα μικρά φασολάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εχω μαζεψει μικρο παιδι γυρω το 1969 για το σπιτι μας σε καποιο χωριο κοντα στο πεταλιδι.πολλη νοστημο φασολι θελει μπολικο κρεμμυδι και λεμονι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή