Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2012

ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ
















Το σημερινό μου γλυκό δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Πώς θα γίνουν Χριστούγεννα χωρίς κουραμπιέδες; Όπως όλοι όμως, έτσι κι εγώ έχω τις μικροπαραξενιές μου, κι έτσι οι δικοί μου κουραμπιέδες γίνονται εξ΄ολοκλήρου με αγνό παρθένο ελαιόλαδο Μεσσηνίας, χωρίς καθόλου αμύγδαλο! Είναι οικογενειακή παραλλαγή, που οφείλεται φυσικά στην καταγωγή μας... Εσείς φυσικά μπορείτε να προσθέσετε και αμύγδαλο. Καλές γιορτές!

Υλικά (για περίπου 50 κομμάτια):
  • 400 ml. ελαιόλαδο
  • 100 gr. ζάχαρη άχνη
  • 1 κρόκος αβγού
  • 100 ml. ούζο + λίγο για ράντισμα
  • 3 βανιλίνες
  • 600 gr. αλεύρι για όλες τις χρήσεις κοσκινισμένο
  • 50 gr. αμύγδαλο χοντροσπασμένο (προαιρετικά)
  • Μπόλικη ζάχαρη άχνη για το πασπάλισμα

Εκτέλεση:
1. Χτυπάω σε μίξερ τη ζάχαρη με το λάδι για λίγα λεπτά, μέχρι να λιώσει καλά η ζάχαρη και να ομογενοποιηθεί το μείγμα.
2. Προσθέτω τον κρόκο, τις βανίλιες και το ούζο και τα χτυπάω για 2'-3' ακόμα.
3. Προσθέτω λίγο λίγο το αλεύρι (και το αμύγδαλο αν χρησιμοποιήσω). Συνεχίζω το χτύπημα μέχρι να ενσωματωθεί όλο το αλεύρι και να πάρω μια ζύμη ομοιογενή. Πρέπει να είναι μέτριας σκληρότητας.



4. Πλάθω κουραμπιέδες σε ό,τι σχήμα θέλω και ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο στους 180°C στον αέρα για 25'.




5. Τους βγάζω απ' το φούρνο και όπως είναι καυτοί τους ραντίζω με λίγο ούζο.


6. Αφήνω τους κουραμπιέδες να κρυώσουν και τους πασπαλίζω καλά με ζάχαρη άχνη απ' όλες τις πλευρές.
  • Ανάλογα το αλεύρι, μερικές φορές μπορεί να χρειαστεί λίγο παραπάνω. Προσθέτετε αν χρειαστεί λίγο λίγο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου